Obsah
O tom, jak Kompava vznikala a jak se každým rokem posouvala vpřed novými produkty či inovacemi, si můžete přečíst na naší stránce v sekci O nás.
V dnešním článku, který jsme připravili na počest 19. narozenin, jsme si popovídali s majitelkou Želmírou, která nám ukázala nový pohled na své podnikání, řekla nám o změnách, které nastaly po příchodu pandemie koronavirus ale i tom, jak motivuje svůj tým. A na závěr jsme si pro vás všechny připravili několik narozeninových dárků, které, věříme, vám vykouzlí úsměv na tváři.
Rozhovor s majitelkou společnosti Kompava Želmírou Komorechovou
Vaše podnikání začalo v době, kdy na Slovensku byly populární spíše zahraniční doplňky výživy. Co ve vás vzbudilo zájem začít podnikat právě v této oblasti?
Jelikož povědomí o doplňcích bylo velmi nízké, byla to pro mě výzva, která dávala prostor k realizaci se v této oblasti. Odmalička jsem se věnovala sportu, měla jsem smysl pro zodpovědnost, kreativnost i vytrvalost. Myšlenka pokračovat v tomto segmentu mě silně naplňovala a představa vytvářet produkty napomáhající sportovnímu výkonu byla lákavá.
Vzpomínáte si na to, co bylo cílem Kompava 19 let dozadu a jak se na tento cíl díváte dnes?
Mým cílem bylo etablovat se na slovenském trhu, neklesnout ze svého záměru přinášet kvalitu, funkčnost a inovaci produktů a být rovnocenným partnerem světových firem v podobném segmentu. Od počátku výroby až po dnešní rok se prostředí několikrát změnilo a my jsme museli naše cíle korigovat a přetvářet. Měnilo se poznání, měnilo se chování zákazníků, měnily se legislativní podmínky. To vše dotvářelo mnoho změn, na které jsme se museli etablovat. Cíl se zdál jednoduchý, ale pokud se podívám na celé to období, byl to moc těžký boj.
Kromě základních a nejdůležitějších výživových doplňků pro sportovce máte v portfoliu i mnoho dalších. Jak postupujete při výběru a vývoji dalších produktů?
Ve strategii jsme měli rozšiřování produktů v takovém směru, abychom pokryli všechny sportovní disciplíny. Poslouchali jsme trenéry, fyzioterapeutů, lékařů ale i sportovce a spolu s nimi připravovali různé druhy produktů nejen na zvýšení výkonu, ale zejména na eliminování poškození a odstranění zdravotních nedostatků sportovců.
Na který produkt z vašeho portfolia jste nejvíce pyšná a proč?
Mezi topky lze zařadit Hypofit, ionový nápoj s neobyčejně vysokou ochrannou antioxidační schopností a výbornou hydratací organismu. Byl to první produkt, kterými jsme otevřely dveře k našim zákazníkům dne 1. 4. 2002 a stále patří mezi nejvíce oblíbené produkty.
Mezi skvělé produkty řadím Gelo-3 complex, produkt určený pro ochranu a výživu kloubního aparátu. Nikdy mi nikdo neřekl, že nefunguje.
Největší proteinovou delikatesou mezi veganskými produkty je určitě Vegan protein. Svým složením je nadčasový a chutí výjimečně chutný.
Produkt, jehož funkci cítit za 30 minut, se jmenuje ThermoFit. Tento čistě přírodní produkt silně podporuje aktivitu profesionálního či běžného sportovního výkonu. Je výborný i při těžkých a náročných dnech na zvládnutí těžkých a situací.
Doposud jste vyhráli několik ocenění, stali jste se podnikatelkou roku. Nyní jste nominována na Slovensku roku v kategorii Byznys a management. Co pro vás tato nominace znamená?
Nominace mě nesmírně překvapila. Jsem šťastná za uznání a nominaci. Porota je složena ze skutečně zvučných jmen slovenského společenského a obchodního života a dostat se mezi elitu žen je ohromující. Věřím, že i touto cestou se budu moci poděkovat všem našim přívržencům praktikování zdravého životního stylu, kteří nás podporují již téměř 20 let.
Během 19 let vedení firmy se u vás střídaly pěkné období s těmi těžkými. Jak se vám podařilo zvládat právě ty těžší chvíle?
Nejsnáze je vzdát se a netrápit se. Já jsem měla u sebe manžela i rodinu, která stála u mně v těžkých i krásných chvílích. Přestože měl můj manžel úplně jiný byznys, vždy mi byl a je oporou v rodině i byznysu. Během celé existence firmy jsem byla obklopena skvělými lidmi ve firmě, kteří sdíleli se mnou složité situace a za každých okolností stáli při mně.
Cíl k úspěchu? Nikdy se nevzdávat, obklopit se pozitivními a moudrými lidmi a věřit ve vlastní schopnosti.
Co je podle vás důležité, pokud chcete vést celý tým lidí a zaměstnanců?
Pokud chcete vést tým, musíte rozumět každé práci, kterou lidé vykonávají. Vzdělávám se ve všech oblastech celý život. Snažím se porozumět lidem, snažím se je motivovat, podporovat jejich osobnostní růst. Jsem přísná, ale přátelská.
Pandemie koronavirus zasáhla celý svět tvrdě a nečekaně. Jak zasáhla Kompava?
My jsme se díky segmentu, který máme, dokázali udržet i přes velmi ztížené situaci, která vznikla v důsledku změn v oblasti lidských zdrojů. Díky krizovému scénáři, flexibilitě, kreativitě obchodníků a připravenosti v dodavatelských možnostech jsme dokázali situaci zvládnout. Ztratili jsme 40% původních zákazníků, přesunuly obchod do online sféry a využili všechna omezení na vzdělávání pracovníků a zkvalitnění systému společnosti.
Jak se vám podařilo na tyto změny zareagovat?
Pandemie způsobila změny nejen v obchodní či ekonomické části, ale i z hlediska organizace práce. Museli jsme přeorganizovat výrobu, obchod i marketingové aktivity. Pracovníci z obchodního i marketingového oddělení staraly ve výrobě, obchodní aktivity jsme řešili pouze z kanceláří. Z offline prostředí jsme se přesunuli do online. I přes těžkým podmínkám se pracovníci nesmírně dobře adaptovaly na změněné podmínky a náročnou a složitou situaci.
V čem si myslíte, že je největší problém toho, že firmy momentálně ve velkém krachují?
Firmy se zbavují odpovědnosti, nejsou dostatečně kreativní, převládají negativní nálady, mají slabé IT technologie, netvoří krizové strategie, jsou celkově nepřipravené. Měly by více pracovat na tvorbě životaschopné organizace, která má týmovou kulturu a společné cíle. Stabilní společnosti by měly mít rozvážně, organizované a zodpovědné řízení. Rovněž by v ní měly být týmy, které jsou postaveny na vzájemné důvěře, v týmu není strach z konfliktu a lidé jsou schopni odhodlat se k akčnímu plánu, přičemž mají vysoký stupeň odpovědnosti. Takové týmy jsou schopny přijmout okamžitá rozhodnutí iv těch nejkritičtějších chvílích. A právě to chybí ve společnostech, které tuto situaci nezvládají a krachují.
Akce a slevy + DÁREK ke každé objednávce
Během celého měsíce dubna ke každé webové objednávce dostanete do balíku stírací kartičku. A garantujeme vám, že pod stíracím políčkem si každý najde speciální slevu či jinou výhodu. Setřít si můžete například 15% slevu na celý další nákup nebo dopravu zcela ZDARMA!
Pro ještě lepší energii a vytrvalost jsme pro vás spojili K4 Power BCAA a EnergyDrops, které dostanete ZDARMA.
Kvalitní energetickou tyčinku 3Energy Bar dostanete automaticky ZDARMA ke jakémukoliv HypoFitu a EnergoFitu.
ArginNO Drink v příchuti jablko-limetka si až do vyprodání zásob koupíte v edici + 30% ZDARMA.
A nezapomněli jsme ani na ty, kteří chtějí zlepšit výkon, energii či sílu - během dubna na vás čeká oblíbená Arginín A-AKG v edici + 30 kapslí ZDARMA.
Samozřejmě, chybět nebudou ani klasické slevy, a to na produkty:
- FytoEnzyme Complex k odstranění problémů s trávením
- Vitamín U pro uklidnění žaludku a střev
- Belly Fyto Detox pro bezproblémové trávení a pravidelné vyprazdňování
- Premium Energy jako kvalitní a stabilní zdroj energie pro sportovce
- KreaTabs, které dodají energii nejen sportovcům, ale také řidičům či studentům
- K4 Power Gél, které jsou rychlá pomoc na dodání energie
- 3Energy Bar, tyčinky, které se hodí kdykoliv jako rychlý snack
- JAMI dezert pro sportující děti
- JAMI drink pro zdravý pitný režim všech dětí