LIMITOVANÁ AKCE 1 + 1 kolagénových tyčinek Joint Bar čokoláda-banán   

VOP

Všeobecné obchodní podmínky

Internetový obchod www.kompava.cz 

I. Identifikace obchodníka

1.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") upravují právní vztahy mezi společností

 

Obchodní firma: GONEX, s.r.o.

Sídlo: Pod Kopcem 107, 687 65 Strání, Česká republika

Zapsaná v obchodním restříku, vedeného Krajským soudem v Brňe, oddíl C, vložka 25722

IČ: 25323628

DIČ: CZ25323628

Bankovní spojení: CZ2203000000000205109296

 

Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty

 

(dále jen "Prodávající" nebo "Obchodník") a každá osoba, která je Kupujícím produktů nabízených Prodávajícím na Webových stránkách Prodávajícího a která vystupuje v postavení spotřebitele ve smyslu ostatních ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných právních předpisů definujících spotřebitele, a to v rámci platných právních předpisů Slovenské republiky, zejména následujících zákonů: zákon č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,  zákon č., zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, 

1.2. E-mailový kontakt a telefonický kontakt na prodávajícího je:

 

E-mail: obchod@kompava.sk

Tel. č.: 032/77 400 11

 

1.3 Adresa pro zasílání dokumentů, stížností, odstoupení od smluv je:

KOMPAVA spol. s r. o., Piešťanská 1202/44, 915 01 Nové Mesto nad Váhom,

Slovensko

 

II.Definice

2.1. Pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek Obchodník v souladu se zákonem,

č. 108/2024 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyjmenovává a vymezuje následující pojmy:

2.2. Smlouvou uzavřenou na dálku se rozumí smlouva mezi obchodníkem a spotřebitelem, která je sjednána a uzavřena výhradně jedním nebo více prostředky komunikace na dálku bez současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele, zejména prostřednictvím on-line rozhraní, elektronické pošty, telefonu, faxu, adresního dopisu nebo nabídkového katalogu

2.3. Obchodník (dále jen "prodávající") je osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, povinností z ní vyplývajícím nebo obchodní praktikou jedná v rámci své podnikatelské nebo profesní činnosti, a to i prostřednictvím jiné osoby, která jedná jeho jménem nebo na jeho účet.

2.4. Spotřebitelem je fyzická osoba, která v rámci své podnikatelské nebo profesní činnosti nejedná v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, povinností z ní vyplývající nebo obchodní praktikou.

2.5. Spotřebitelskou smlouvou se rozumí jakákoli smlouva, bez ohledu na právní formu, kterou uzavírá obchodník se spotřebitelem.

2.6. Pojem Internetový obchod je totožný s pojmem E-Shop a pojmem Webová stránka.

2.7. Kupujícím je každá osoba (fyzická nebo právnická osoba), která učinila objednávku, a to zejména prostřednictvím webových stránek prodávajícího, případně jiných prostředků komunikace na dálku.

2.8. Trvalým nosičem se rozumí nosič, který spotřebiteli nebo obchodníkovi umožňuje uchovávat informace adresované spotřebiteli nebo obchodníkovi po dobu, která odpovídá účelu, pro který informace plní, a způsobem, který umožňuje jejich nezměněnou reprodukci a budoucí použití, zejména dopis, e-mail, USB flash disk, CD, DVD, paměťovou kartu

 

III. Základní ustanovení

3.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují právní vztahy mezi kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a prodávajícím.

3.2. Ustanovení zákona se vztahují na smluvní vztahy (jakož i na další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vzniknout) s kupujícími, kteří nevystupují jako spotřebitelé

č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

IV. Objednávka produktu – uzavření kupní smlouvy

4.1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany Kupujícího je odeslání objednávky produktů ze strany Kupujícího uskutečněné zejména prostřednictvím internetových stránek Obchodníka, případně jinými prostředky komunikace na dálku. 

4.2. Kupní smlouva mezi Kupujícím a Obchodníkem je uzavřena okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky Kupujícímu, které Kupující vytvořil v souladu s bodem 4.1 těchto VOP ze strany Obchodníka (elektronicky na e-mailovou adresu Kupujícího, kterou si Kupující zvolil při vytváření objednávky).

V. Způsob nákupu:

  • Vyberte si zboží - zboží si můžete vybrat v jednotlivých kategoriích a sekcích e-shopu. Pokud si chcete zboží zakoupit, vyberte požadované množství a hmotnost, případně příchuť a v detailu produktu stiskněte tlačítko "Přidat do košíku".
  • Nákupní košík - v košíku můžete přehledně vidět veškeré Vámi objednané zboží s příslušným množstvím, hmotností, příchutí a cenou u zboží (zde můžete libovolně měnit počet kusů, mazat položky v košíku, přidávat produkty do košíku). Pokud je vybrané zboží v objednávce a chcete v objednávce pokračovat, přejděte na podrobnosti o doručení stisknutím ikony "Pokračovat".
  • Informace o vás - vyplňte všechny potřebné údaje pro vyřízení objednávky a její následné doručení a pokračujte kliknutím na ikonu "Pokračovat".
  • Doprava – vyberte příslušný druh dopravy a pokračujte stisknutím ikony "Pokračovat".
  • Platba – vyberte příslušnou platební metodu a pokračujte stisknutím ikony "Pokračovat".
  • Přehled objednávky – zkontrolujte prosím typ zboží, počet, příchuť, vaše osobní údaje potřebné k doručení zboží, způsob dopravy a platbu. Pokud je vše v pořádku, odsouhlaste obchodní podmínky zaškrtnutím ikony a dokončete objednávku stisknutím ikony "Objednávka s platební povinností".

Objednávka je přijata do 24 hodin, o přijetí objednávky budete automaticky informováni zasláním e-mailu s Potvrzením o přijetí Objednávky, které obsahuje i číslo objednávky, pod kterým vaši objednávku evidujeme. V případě potřeby budou veškeré další informace týkající se vaší objednávky zaslány na vámi zadanou e-mailovou adresu. Potvrzením o přijetí objednávky je uzavřena kupní smlouva.

Zrušení objednávky, změna poskytnutých údajů - údaje a obsah objednávky je možné změnit prostřednictvím e-mailové adresy objednavky@kompava.sk neprodleně, nejpozději však do 1 hodiny od jejího vytvoření a potvrzení.

V. Doba trvání kupní smlouvy

6.1. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká zejména splněním všech povinností prodávajícího a kupujícího. Zejména dodáním a platbou produktů v souladu s uzavřenou kupní smlouvou. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva Kupujícího z hlediska právní odpovědnosti Obchodníka za vady zboží.

VII. Kupní cena informace o kupní ceně

7.1. Cena zboží a služeb objednaných prostřednictvím Webové stránky Prodávajícího (dále jen "Kupní cena") je uvedena u každého produktu zvlášť a je platná v době učinění objednávky Kupujícím.

7.2. Kupní cena zboží nebo služeb uvedená na webových stránkách prodávajícího je celková cena zboží nebo služeb včetně všech daní a je jasně uvedena na webových stránkách prodávajícího.

VIII. Dodání produktů

8.1. V případě, že si kupující zvolil jako způsob platby za objednávku dobírku. Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat zboží kupujícímu do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy v souladu s bodem 4.2 a násl. těchto VOP.

8.1.1. V případě, že si Kupující zvolil jako způsob platby za objednávku jiný způsob platby než dobírku, je Prodávající povinen objednávku splnit a dodat Kupujícímu zboží nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření Kupní smlouvy v souladu s článkem 4.2 a násl. těchto VOP a uhradit prodávajícímu celkovou cenu objednávky. V případě, že jsou splněny obě podmínky uvedené v čl. 7.1.1 těchto VOP (tj. pokud došlo k uzavření kupní smlouvy a úhradě celkové ceny objednávky prodávajícímu), je prodávající povinen dodat kupujícímu produkty do 30 dnů ode dne splnění obou těchto podmínek.

Dodací lhůta je do 2 pracovních dnů od data objednání, pokud je zboží objednáno do 12:00 hod., je zboží doručeno následující pracovní den, pokud je zboží objednáno později, je dodací lhůta 48 pracovních hodin. V případě, že nebude možné objednávku vyřídit nebo některé zboží nebude skladem, budeme Vás o této skutečnosti informovat telefonicky nebo e-mailem.

IX. Převod vlastnictví

9.1. Vlastnické právo k prodávané věci a nebezpečí nahodilého zničení, nahodilého zhoršení kvality a ztráty věci přechází na kupujícího okamžikem dodání.

X. Platební metody

10.1. Za zboží a služby na webových stránkách prodávajícího můžete platit následujícími způsoby:

10.1.1. Platba při osobním odběru na prodejně Kompava – cena 0 Eur

10.1.2. Platba na dobírku v případě doručení na adresu – cena 1,90 Eur

10.1.3. Online platba přes platební bránu CardPay – cena 0 Eur

XI. Náklady na dopravu – způsoby dopravy produktů a cena za jejich dopravu

11.1. Kupní cena zboží nebo služeb nezahrnuje náklady na dopravu ani jiné náklady spojené s dodáním produktů

11.2. Způsoby dopravy a náklady na dopravu objednaných produktů:

11.2.1. Druhy dopravy:

11.2.1.1.Kurýrní služba

11.2.1.2.Místo vyzvednutí

11.2.1.3. Osobní odběr

11.2.2.Ceny přepravy:

11.2.2.1. Cena za přepravu kurýrní službou UPS – cena 3,90 Eur

11.2.2.2. Cena za přepravu kurýrní službou Packeta – cena 2,90 Eur

11.2.2.3. Cena za přepravu kurýrní službou BalíkoBox – cena 3,50 Eur

11.2.2.4. Cena při osobním odběru v prodejně Kompava – Nové Mesto nad Váhom – cena 0 Eur 

11.3. V případě, že celková kupní cena produktů v jedné objednávce Kupujícího je vyšší než částka 70 EUR, je cena za jakýkoliv zvolený způsob dopravy 0 EUR.

V případě větších zásilek se cena dopravy může zvýšit, o této změně Vás budeme s předstihem informovat. Cena dopravy do zahraničí je minimálně 25,00 EUR, cena se může měnit v závislosti na hmotnosti balíků, v každém případě zákazníka předem informujeme o konečné ceně dopravy. 

XII. VĚRNOSTNÍ SYSTÉM

12.1. Nákup v internetovém obchodě přináší www.kompava.cz své výhody! Pokud u nás pravidelně nakupujete prostřednictvím svého vytvořeného účtu, máte nárok na věrnostní body, které můžete využít za své nákupy. Loajalita a registrace přinášejí našim zákazníkům jen výhody. Vaše dosavadní individuální nákupy se automaticky zaznamenávají.

Podmínky věrnostního systému:

12.1.1 Body získáváte nakupováním v našem e-shopu ve svém vlastním účtu (po přihlášení), za každé utracené euro získáte 1 bod (např. nákup 50 EUR = 50 bodů).

12.1.2. Hodnota 1 bodu je 0,10 EUR (např. pokud máte na svém účtu 50 bodů, vaše sleva na nákup je 5,00 EUR).

12.1.3. Body na svém účtu uplatníte v prvním kroku nákupního procesu (v košíku).

12.1.4. Body nelze uplatnit na poštovné a balné, poštovné se vždy počítá u objednávek do 70,00 EUR.

12.1.5. Maximální počet bodů uplatňovaných za 1 nákup je 50 % z celkové hodnoty objednávky.

XIII. Odstoupení kupujícího od kupní smlouvy bez udání důvodu

13.1.Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory Obchodníka bez udání důvodu ve lhůtě dle čl. XII písm. a) Spotřebitelské smlouvy. 12.1 až 13.3 těchto VOP, s výjimkou smlouvy, je předmět:

13.2. Poskytnutí služby, pokud byla služba zcela poskytnuta a poskytování služby bylo započato před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením svého souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, pokud je spotřebitel povinen zaplatit cenu podle smlouvy,

13.3. dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který Obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

13.4. Dodávka zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na zakázku,

13.5. Dodávka zboží, které podléhá rychlé degradaci nebo podléhá zkáze,

13.6. o dodávce zboží uzavřeného v ochranném obalu, který není vhodný z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud byl ochranný obal po dodání porušen,

13.7. o dodávce zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání nerozlučně smíseno s jiným zbožím,

13.8. o dodávce alkoholických nápojů, jejichž cena byla sjednána v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání lze uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena je závislá na pohybu cen na trhu, který obchodník nemůže ovlivnit,

13.9.provedení neodkladných oprav nebo údržby během návštěvy spotřebitele, o kterou spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí jiné služby než opravy nebo údržby, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání jiného zboží než náhradních dílů nezbytných k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si toto zboží nebo služby předem neobjednal,

13.10. o dodávce zvukových záznamů, videozáznamů, audiovizuálních nahrávek nebo programového vybavení v ochranných obalech, se kterými bylo po dodání manipulováno,

13.11. dodání periodik jiných než jeho dodání na základě smlouvy o předplatném,

13.12.zboží zakoupené ve veřejné dražbě,

13.13. poskytování ubytovacích služeb za jiným účelem, než je ubytování, přeprava zboží, pronájem automobilů, poskytování stravovacích služeb nebo poskytování služeb souvisejících s volnočasovými aktivitami, má-li Obchodník tyto služby poskytnout v přesně dohodnutém čase nebo v přesně sjednaném časovém období,

13.14.Dodání digitálního obsahu poskytnutého obchodníkem jiným způsobem než na hmotném nosiči, pokud bylo zahájení poskytování digitálního obsahu zahájeno a spotřebitel dal výslovný souhlas se zahájením poskytování digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně informován o tom, že udělením svého souhlasu ztrácí právo odstoupit od smlouvy zahájením poskytování digitálního obsahu, a obchodník poskytl spotřebiteli potvrzení podle čl. 17 odst. 12 písm. b) nebo čl. 13 písm. b )zákon č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, je-li spotřebitel povinen uhradit cenu dle smlouvy.

XIV. Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka

14.1.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do

a)14 dnů ode dne

převzetí zboží spotřebitelem podle bodu 12.4.

uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby,

uzavření smlouvy o dodávce vody, která není určena k prodeji, v omezeném objemu nebo ve stanoveném množství, a smlouvy o dodávce a spotřebě tepla,

uzavření smlouvy o poskytování digitálního obsahu poskytnutého obchodníkem jiným než hmotným nosičem;

b)30 dnů ode dne uzavření smlouvy v případě nevyžádané návštěvy nebo v souvislosti s ní nebo v souvislosti s prodejní akcí.

14.2.Pokud obchodník poskytl spotřebiteli konkrétní informace týkající se poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy v případě smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka až následně, nejpozději však do 12 měsíců od začátku lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 12.1, může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do

a)14 dnů ode dne, kdy obchodník následně splnil informační povinnost v případě běhu lhůty uvedené v bodě 12.1 písm. a), nebo

b)30 dnů ode dne, kdy obchodník následně splnil informační povinnost, v případě běhu lhůty uvedené v odst. 12.1 písm. b).

14.3.Pokud obchodník neposkytl spotřebiteli konkrétní informace týkající se informací o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy v případě smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka nebo podle odstavce 12.2, může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do 12 měsíců od uplynutí lhůty podle odstavce 12.1.

14.4.Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, jiná než dopravce, převezme všechny součásti objednaného zboží, nebo pokud

a)dodají zboží, které si spotřebitel objednal v rámci jedné objednávky, odděleně, a to v okamžiku převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,

b)dodává zboží, které se skládá z několika částí nebo kusů, v okamžiku obdržení poslední části nebo posledního kusu;

c)zboží je dodáváno opakovaně po určitou dobu, a to v okamžiku obdržení prvního zboží.

14.5.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory Obchodníka, jejímž předmětem je dodání zboží, a to i před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.

14.6.Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka v listinné podobě nebo ve formě záznamu na jiném trvalém nosiči, a byla-li smlouva uzavřena ústně, postačuje k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy jakékoli jasně formulované prohlášení spotřebitele vyjadřující vůli spotřebitele odstoupit od smlouvy (dále jen "oznámení o odstoupení od smlouvy"). Spotřebitel může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

14.7.Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle odstavců 12.1 až 12.3 se považuje za dodrženou, pokud spotřebitel zašle obchodníkovi oznámení o odstoupení od smlouvy nejpozději poslední den lhůty.

14.8.Spotřebitel může odstoupit od Smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu produktu nebo produktům, pokud Obchodník dodal nebo poskytl více Produktů na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory Obchodníka.

14.9.Důkazní břemeno ohledně uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.

XV. Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka

15.1.Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory Obchodníka dle článku 12.1 zaslat zboží zpět nebo předat zboží Obchodníkovi nebo osobě určené Obchodníkem k převzetí zboží; To neplatí, pokud obchodník nabízí osobní odběr zboží nebo prostřednictvím osoby určené obchodníkem. Lhůta uvedená ve větě první se považuje za dodrženou, pokud spotřebitel zašle zboží obchodníkovi nejpozději poslední den této lhůty.

15.2.In případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka podle bodu 12.1 nese spotřebitel pouze náklady spojené s vrácením zboží obchodníkovi nebo osobě, kterou obchodník určí k převzetí zboží; To neplatí, pokud obchodník souhlasil s tím, že ponese náklady sám, nebo pokud obchodník nesplnil informační povinnost, tj. pokud obchodník neposkytl spotřebiteli konkrétní informace týkající se informací o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy v případě smluv uzavřených na dálku a smluv uzavřených mimo obchodní prostory obchodníka

15.3.Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání se Zbožím, které přesahuje zacházení nezbytné k určení vlastností a funkčnosti Zboží; to neplatí, pokud Obchodník nesplnil informační povinnost podle § 15 odst zákon č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

15.4.Spotřebitel je povinen zaplatit Obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění ke dni doručení oznámení o odstoupení od Smlouvy, pokud Spotřebitel odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostor Obchodníka dle § 19 odst. 1 zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,  jehož předmětem je poskytnutí služby, dodání vody, která není určena k prodeji v omezeném objemu nebo ve stanoveném množství, nebo dodání tepla, a udělil k tomu výslovný souhlas dle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a to před zahájením poskytování plnění. Cena za skutečně poskytnutou službu se vypočítává na základě celkové ceny sjednané ve smlouvě. Cena za skutečně poskytnutou službu se vypočítává na základě tržní ceny poskytnuté služby, pokud je celková cena sjednaná ve smlouvě nadhodnocena.

15.5.Spotřebiteli nevznikají žádné další povinnosti ani náklady v souvislosti s uplatněním práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího podle článku 11.1.

XVI. Práva a povinnosti obchodníka v důsledku odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka

16.1.Do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátí Obchodník Spotřebiteli veškeré platby, které od Spotřebitele obdržel na základě nebo v souvislosti se smlouvou uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory Obchodníka nebo doplňkovou smlouvou, včetně nákladů na dopravu, doručení, poštovné a dalších nákladů a poplatků.

16.2.Obchodník je povinen vrátit Spotřebiteli veškeré platby dle odstavce 14.1 v rozsahu odpovídajícím odstoupení od Smlouvy, pokud Spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku nebo od celé smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory Obchodníka. Obchodník nemůže spotřebiteli účtovat dodatečné náklady na dopravu, doručení, poštovné a další náklady a poplatky.

16.3.Obchodník není povinen nahradit Spotřebiteli dodatečné náklady, pokud Spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější konvenční způsob dodání nabízený Obchodníkem. Dodatečné náklady představují rozdíl mezi náklady na doručení, které si spotřebitel zvolí, a náklady na nejlevnější konvenční způsob dodání nabízený obchodníkem.

16.4.Obchodník nemůže od spotřebitele požadovat, aby mu uhradil náklady na

  1. a) poskytnutí služby, dodání vody, která není určena k prodeji, v omezeném objemu nebo ve stanoveném množství, nebo dodávka tepla v době pro odstoupení od smlouvy dle bodů 12.1 až 12.3, a to bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:

obchodník neposkytl spotřebiteli informace podle § 15 odst. 1 písm. f) nebo h)  zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nebo

spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením poskytování služby nebo dodávky vody nebo tepla podle § 17 odst zákon č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,

b)úplné nebo částečné poskytnutí digitálního obsahu poskytnutého obchodníkem jiným než hmotným nosičem, pokud:

spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas s tím, aby začal poskytovat digitální obsah podle čl. 17 odst. 10 písm. c) zákon č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,

spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že udělením souhlasu podle prvního písmene ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo

obchodník neposkytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 odst. 12 písm. b) nebo § 13 písm. b)  zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

16.5.In případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory Obchodníka o dodávce zboží není Obchodník povinen vrátit Spotřebiteli peníze podle článku 14.1 před dodáním zboží Obchodníkovi nebo do doby, než Spotřebitel prokáže, že zboží bylo odesláno zpět Obchodníkovi, ledaže Obchodník nabídne osobní vyzvednutí zboží nebo prostřednictvím osoby určené Obchodníkem.

16.6.Obchodník je povinen vrátit Spotřebiteli platby uvedené v článku 14.1 stejným způsobem, jakým Spotřebitel za ně zaplatil; Tím není dotčeno právo obchodníka dohodnout se se spotřebitelem na jiném způsobu platby za předpokladu, že spotřebiteli nejsou v souvislosti s platbou účtovány žádné poplatky.

16.7.Obchodník je povinen zajistit na vlastní náklady vyzvednutí zboží ve lhůtě uvedené v odstavci 14.1., pokud na základě smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory Obchodníka bylo zboží v době uzavření smlouvy dodáno do bydliště spotřebitele a s ohledem na povahu zboží není možné zaslat zboží zpět Obchodníkovi poštou.

16.8.Jednostranné započtení nároků obchodníka a spotřebitele vyplývajících z odstoupení od smlouvy podle bodu 11.1 je zakázáno.

XVII. Dozorový úřad 

17.1.Příslušným orgánem dohlížejícím na zákonnost ochrany spotřebitele je:

Inspektorát SOI pro Trenčínskou oblastHurbanova 59, 911 01 TrenčínOddělení
dozoru tn@soi.sk
tel. č. 032/640 01 09, 032/640 01 08

Webový odkaz pro předkládání návrhů:

https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

 

XVIII. Alternativní způsoby řešení sporů 

18.1.In případě, že spotřebitel není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má kupující právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o zjednání nápravy. V případě, že prodávající odpoví na žádost spotřebitele podle předchozí věty záporně nebo na takovou výzvu nezareaguje do 30 dnů ode dne jejího odeslání spotřebitelem, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Sb., o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Příslušným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů se Prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce (kontakt naleznete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), případně jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na webových stránkách http://www.mhsr.sk/ nebo přímo na webových stránkách https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

Spotřebitel má právo zvolit si, na který z těchto subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Spotřebitel může využít platformu pro řešení sporů online, která je k dispozici na  webových stránkách http://ec.europa.eu/consumers/odr/ nebo přímo na  webových stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage, a podat žádost o alternativní řešení spotřebitelského sporu. Mimosoudní řešení sporů může využít pouze kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje v postavení spotřebitele. Mimosoudní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, který vzniká na základě spotřebitelské smlouvy nebo v souvislosti s ní. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavíraných na dálku. Subjekt alternativního řešení sporů může žádost zamítnout, pokud vyčíslitelná hodnota sporu nepřesáhne částku 20 EUR. Subjekt alternativního řešení sporů může po spotřebiteli požadovat, aby zaplatil poplatek za zahájení mimosoudního řešení sporu, a to až do výše 5 EUR včetně DPH.

Veškeré další informace týkající se mimosoudního řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem vzniklých z kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo v souvislosti s kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou jsou uvedeny na internetových stránkách Ministerstva hospodářství Slovenské republiky www.mhsr.sk a v zákoně č. 391/2015 Sb., o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

XVIIII. Dodatečná ustanovení

19.1. Prodávající nebude uzavírat kupní smlouvu ani prodávat, zprostředkovávat nebo dodávat alkoholické nápoje/výrobky/výrobky/, tabákové výrobky a jiné výrobky osobám (Kupujícím), které v době uzavření kupní smlouvy nedosáhly věku 18 let a jejichž prodej je osobám mladším 18 let zakázán, a to v souladu a v souladu s platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky. V souvislosti s výše uvedeným prodávající ověřuje splnění podmínky dosažení věku 18 let u kupujícího tím, že při předání objednávky kupujícímu zkontroluje věk prostřednictvím dokladu totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas). Prodávající tak učiní prostřednictvím pověřené osoby, která má objednávku kupujícímu doručit. V případě, že kupující nedosáhl věku 18 let, nebo pokud kupující svůj věk neprokáže nebo jej odmítne prokázat, prodávající objednávku kupujícímu nepředá a kupní smlouva zaniká.

XX. Informace o přijatých kodexech

20.1.Prodávající informuje spotřebitele o tom, že neexistují žádné konkrétně relevantní kodexy chování, které by se prodávající zavázal dodržovat, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda nebo soubor pravidel, které definují chování prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více konkrétním obchodním praktikám nebo odvětvím podnikání, pokud tyto nejsou stanoveny zákonem,  nebo jakýkoli jiný právní předpis nebo opatření orgánu veřejné moci, které se prodávající zavázal dodržovat, a způsob, jakým se s nimi spotřebitel může seznámit nebo získat jejich text.

 

XXI. Hodnocení produktu spotřebiteli

21.1.Obchodník nekontroluje a neomezuje hodnocení Produktů pouze na osoby, které si Produkt zakoupili od Obchodníka.

XXII. Závěrečná ustanovení

22.1. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost oznámit Všeobecné obchodní podmínky písemně je splněna jejich umístěním na webových stránkách Prodávajícího. V případě změny Všeobecných obchodních podmínek se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím řídí Všeobecnými obchodními podmínkami platnými a účinnými v době uzavření Kupní smlouvy, a to až do okamžiku jejího ukončení.

22.2. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást Reklamačního řádu a Zásad ochrany osobních údajů a Pokynů na těchto webových stránkách. Dokumenty - Reklamační řád a Zásady ochrany osobních údajů a Pokyny těchto Webových stránek jsou zveřejněny na doméně Webových stránek Prodávajícího.

23.3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním na webových stránkách prodávajícího dne 01.07.2024